Maldivler Balayı Anısı

İçindekiler

Maldivler balayı gezimizden yeni döndüm. Gün batımı gezileri, masaj zamanları ve şnorkel gibi etkinliklerle doldurulmuş bir cennet adasından.

​Maldivler’de yapılacak az şey olduğunu düşünebilirsiniz. Maldivler’de balayı yapma fikrini söylediğimde eşimin de ilk düşüncesi bu yöndeydi. Bununla birlikte; bizim kaldığımız resort Coco Bodhu Hithu, Maldivler’in sıkıcı bir yer olmadığını bize kanıtladı. 4 Günlük Maldivler balayı turumuz inanılmaz su altı yaşamı, romantik yemekler ve bozulmamış adalardaki turkuaz atollerin güzel zemininde ayarlanmıştı.

Maldivler'deki Oteller

Maldivler Dalış

Maldivler Balayı 1. Gün

Maldivler balayı için ​gecenin geç saatlerinde otele vardık. Karanlık sulardan geçerken bu güzel adaları gün ışığında izleyerek nasıl geçebileceğimiz konusunda fikrimiz yoktu. Bundan dolayı; uyandığımızda ilk olarak yapacağımız şey perdeleri açıp dışarı çıkmak olacaktı.

Yatağın yanındaki el kumandasından ‘’open’’ tuşuna bastığımızda Hint Okyanus’u yatağın sonunda görünüverdi. İlk yapılacak işimiz (tabi ki kahvaltı sonrası) okyanusa girmekti. Okyanus suyunun sıcaklığı öyle sıcaktı ki neredeyse duştaki suyla aynı derecede olduğundan kendimizi hala duştaymışız gibi hissediyorduk. Kaldığımız resort fantastik ve çok güzel mercan resiflere sahip olduğundan başka bir yere gidip Maldivler resiflerine bakmaya ihtiyaç duymuyorduk. Bizim durumumuzda, su üzeri villamızın dışında başka bir yere gitmeye gerek yoktu. Merdivenden ayrılmadan bile her renk balığı görmemiz mümkündü. İsimlerini bilmiyorduk ancak şans eseri tesisteki deniz biyoloğundan sorularımızın cevaplarını almak için haftanın ilerleyen saatlerinde bir randevu aldık.

Tüm bu yüzme ve gece geç saate kadar süren sürat teknesi ile otele varıştan sonra masaj zamanı için hazırdık. Coco Spa’da masaj odaları en az masaj yapanlar kadar inanılmazdı. Kendimizi Bali masajı ile ödüllendirdik ve bu masaj o ana kadarki üzerimizdeki tüm yükü alıvermişti.

Maldivler’deki birinci günümüzün sonunda otelimiz bize adadan ayrılarak su üzerinde günbatımını izlememizi tavsiye etti. Geleneksel maldiv teknesi üzerinde otururken otelin etrafında gezerek ilerledik. Gökyüzünün pembeye dönmesini izledik ve cennetteki ilk günümüzü kutladık.

Maldivler Gün Batımı

Maldivler Balayı 2. Gün

Maldivler balayı için ​Güzel bir güne daha merhaba dedik. Özel görevlimiz Mohan’a kahvaltımızı odamıza getirmesini rica ettik. Mohan kocaman bir gülümseme ile birlikte büyük bir tepside börek ve tatlı çeşitleri, meyveler, pancake, yumurta ve ekmek getirdi. Masamıza bu ziyafeti yerleştirdi ve en güzel Hint Okyanus’u manzarasında bu kahvaltı keyfini yaşamamızı sağladı.

Biraz havuzda zaman geçirip villanın etrafında dinlendikten sonra bir teknenin ve üç kişilik ekibin balık avlamak için bizi beklediği tesisin iskelesine gittik. Balık tutmakla alakalı geleneksel maldiv tekniklerini öğrendik ve denedik ama hiçbir şey tutamadık. Fakat ekiptekiler çok iyi balık tutuyorlardı biz de onları izlemeye karar verdik.

Öğleden sonra büyük havuza gittik. Bu harika tesiste herkesin kendi odasında özel havuzu olduğu için göz alıcı otelin ana havuzu neredeyse bomboştu. Hemen oradaki bardan bir kokteyl sipariş ettik.

Öğleden sonramızı havuz kenarında rahatlayarak geçirdik.

Akşam yemeğimiz kumsalda barbeküydü. Çıplak ayaklarımızla kumsalda yerel deniz ürünleri, Asya mutfağının etkileyici salataları ve maldivlerin harika tatlılarıyla gecemizi noktaladık.

Maldivler'de Yemek

Maldivler Su Altı

Maldivler Balayı 3. Gün

Maldivler balayı otelimizde ki en son tüm günümüzde otelin su altı biyoloğu Lisa ile şnorkel gezisine katıldık.

Lisa ofisinde hâlihazırda görmüş olduğumuz balıkları bize tanıttı. Önümüzdeki birkaç saat içinde neler görebileceğimizi de söylediı. Hız teknesi ile sık sık vatoz balıklarının beslendiği noktalara götürüldük. Burada birkaç devasal büyüklükteki manta vatoz balığı görme şansına sahip olduk ve bir sonraki durak adanın mercanlarının en yoğun olduğu noktaya ilerlemekti. Burada Lisa’nın bize daha önce açıklamış olduğu su altı dünyasının eşsiz güzelliklerine ve birçok balık türüne rastladık. Gezimizin sonunda dönerken deniz kaplumbağası görme şansına da sahip olduk. Bu Maldivlerin su altı dünyasını keşfetmek ve kaplumbağaların okyanus içindeki yolculuğunu analiz etmek için gps takılmış bir araştırma kaplumbağasıydı. Lisa’nın ofisine geri döndüğümüzde veri tabanından takip numarasını kontrol ederek bu su kaplumbağasının Ocak 2016’dan itibaren tüm yolculuğunu gördük. Bu tatlı dostumuzla tanıştığımız için mutluyuz.

Son gecemizde her ne kadar ayrılacağımız için üzüntülü olsak da akşam yemeğini Aqua restauranttaki okyanusa bakan özel köşemizde yedik. O akşamki Asya mutfağından esinlenilmiş menümüzde noodle ve köri soslu leziz yemekler bize Tayland’ta gerçekleştirdiğimiz düğünümüzü hatırlattı.

Maldivler Balayı

Maldivler Balayı 4. Gün

Maldivler balayı tatilimizden dönüş günümüz. Özel görevlimiz Mohan valizlerimizi almak üzere odamıza geldi ve kapı önünde bekleyen küçük golf arabamıza binerek iskeleye doğru ilerledik. Her ne kadar üzülsek de artık ayrılma vakti gelmişti. Kaldığımız resort Kuzey Male atoldeki, Coco Bodu Hithi hız teknesi ile havalimanı Male’ye sadece 40 dakika uzaklıktaydı. Soğuk havlu aldık, serinledik. Yanımıza küçük sularımızı da aldık. Ve bu eşsiz güzelliği izleyerek adadan ayrıldık.
    Maldivler’e Giderken Bilinmesi Gerekenler

• Kalacağınız resorte olan ulaşımınız havalimanından sonra deniz uçağı ya da hız teknesi ile sağlanır. Deniz uçağı gece uçuş yapmaz bu nedenle Male’ye varmadan önce bunu kontrol etmeniz gerekir. Gerekirse Male yakınlarında bir hostelde kalıp ertesi sabah kalacağınız resorte deniz uçağı ile gidebilirsiniz.
    • Çıplak ayakla akşam yemeğine gitmek tamamen uygundur ancak erkeklerin kapri ve uzun kollu bir gömlekle akşam yemeğine gitmeleri hoş olur.
    • Çoğu otelde dolar ile anlaşma yaparsınız ve bahşiş için de en iyisi dolardır. Otelde yerel paranızı değiştirebileceğiniz bir yer yoktur.
    • Tüm organizasyon konusunda bir profesyonele danışmanız sizlere sorunsuz bir tatil geçirme noktasında yarar sağlamaktadır. Maldivler Balayı danışmanlarına erişmek için burayı tıklayabilirsiniz.  Sevgiyle Kalın.